Inloggen

 
Veelgestelde vragen  
Klik op de betreffende categorie en vind direct antwoord op jouw vraag. Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op of bekijk ons webinar over onze Portal.
 
Categorie
Account Bestellingen Bezorgen en retourneren
Functionaliteiten, configuratoren en selectoren Betalen Service en contact
Productinformatie    

 
Account  
Account aanvragen Hoe vraag ik een account aan?
 
Is jouw bedrijf nog geen klant bij Van Egmond Groep?
Vraag dan eenvoudig jouw account aan via deze pagina. Binnen 24 uur ontvang jij jouw contactgegevens.

Is jouw bedrijf al klant bij Van Egmond Groep?
Neem dan contact op met de hoofdgebruiker* van jouw bedrijf voor het aanmaken van een extra account en het toewijzen van rechten.

*): Per klant wordt één hoofdgebruiker (Administrator, gebruiker 01) aangewezen die het beheer krijgt over het gebruik van de Portal binnen zijn of haar bedrijf.
 
Wachtwoord Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan ik dit opnieuw instellen?
Klik op het inlogscherm op 'Wachtwoord kwijt'. Na het invullen van het e-mailadres wordt een link gestuurd naar het opgegeven e-mailadres met een link om het wachtwoord te resetten. Lukt dit niet? Dan is er mogelijk geen of een oud e-mailadres ingevuld, of zijn er meerdere accounts gekoppeld aan één e-mailadres. Neem hiervoor contact met ons op.
Accountinformatie Hoe kan ik mijn accountinformatie wijzigen?
Wijzig je accountinformatie eenvoudig via Account → Mijn gegevens
Gebruikers aanmaken Ik ben binnen mijn bedrijf hoofdgebruiker van de Portal. Hoe maak ik een extra gebruiker aan?
Hoofdgebruikers (Administrators) hebben het recht om gebruikers en gebruikersrechten te beheren via Account → Gebruikers → Gebruiker toevoegen. Na het invullen van de gevraagde gegevens ontvangt de nieuwe gebruiker zijn accountinformatie op het opgegeven e-mailadres.

Kan ik als hoofdgebruiker meerdere gebruikers aanmaken?
Hoofdgebruikers (administrators) hebben de mogelijkheid om gebruikers en gebruikersrechten te beheren. Er is geen beperking aan het aantal gebruikers dat kan worden aangemaakt.
Rechten Ik wil graag extra rechten voor mijn account. Hoe kan ik dit instellen?
Hoofdgebruikers (administrators) hebben de mogelijkheid om gebruikers en gebruikersrechten te beheren. Neem hiervoor contact op met de hoofdgebruiker binnen jouw bedrijf.

Ik heb geen inzage in facturatie, hoe kan dit?
Het inzien van facturatiegegevens is gekoppeld aan een gebruikersrecht. Hoofdgebruikers (administrators) kunnen deze rechten aan gebruikers toewijzen.

Welke rechten heeft een hoofdgebruiker en gebruiker?
Hoofdgebruikers (administrators) hebben standaard alle rechten beschikbaar en hebben de mogelijkheid om de beschikbare rechten aan gebruikers toe te wijzen.
 
 
Functionaliteiten, configuratoren en selectoren naar boven ^
Meerdere winkelwagens Hoe kan ik meerdere winkelwagens aanmaken?
Maak eenvoudig een extra winkelwagen aan door te klikken op het pijltje bij 'Huidige winkelwagen' en vervolgens te kiezen voor 'Nieuwe winkelwagen'. Geef je nieuwe winkelwagen een kenmerk door het invullen van een referentie. Bekijk al je openstaande winkelwagens via Account → Winkelwagens.
Eerder besteld functionaliteit Hoe werkt de 'Eerder besteld' functionaliteit?
Schakel de 'Eerder besteld' functionaliteit in voor het tonen van alle afgenomen artikelen van jouw bedrijf in de afgelopen twee jaar. Ook artikelen die niet via de Portal zijn besteld worden hierin meegenomen.
Configuratoren en selectoren Hoe werken de configuratoren en selectoren?
Configureer en/of stel direct jouw product samen via de beschikbare configuratoren en selectoren. De uitkomsten kunnen in de meeste gevallen direct worden overgenomen naar de winkelwagen. Hierdoor krijg je direct inzicht in de beschikbaarheid en jouw (netto)prijs.
Artikelen scannen Hoe werkt de scan functionaliteit op mobiele apparaten?
Op mobiele apparaten wordt de optie getoond om artikelen te scannen. Hiermee kunnen EAN-codes of de door Van Egmond Groep beschikbaar gestelde magazijnstickers *) worden gescand. Het gescande en gezochte artikel kan vervolgens direct aan een winkelwagen worden toegevoegd.

*): Neem voor meer informatie over deze mogelijkheid contact op met onze afdeling Verkoop.
Artikellijsten uploaden Kan ik ook zelf artikellijsten uploaden?
Upload artikellijsten in MS Excel- of CSV-formaat met artikelnummers en (eventueel) gewenste aantallen via onderstaande stappen:

1. Open de winkelwagen waaraan je de artikelen wilt toevoegen;
2. Klik linksboven op 'Artikellijst invoeren';
3. Kopieer uit de artikellijst de rij met artikelnummers (en eventueel de rij met gewenste aantallen) en plak deze in het overzicht;
4. Geef rechtsbovenin aan waarop deze lijst gematcht moet worden, bijvoorbeeld ons artikelnummer, het artikelnummer van de fabrikant of jouw artikelnummer (mits bij ons bekend);
5. Klik op 'Invoeren';
6. Na verwerking van de lijst en controle van het resultaat kunnen de artikelen worden toegevoegd aan de winkelwagen.
 
 
Productinformatie naar boven ^
Product niet leverbaar Een product is niet meer leverbaar. Hoe kan ik een passend alternatief vinden?
Indien er een vervangend artikel bekend is, wordt dit in het productoverzicht aangegeven.
Productinformatie Ik mis informatie op een productdetailpagina.
Alle bij ons beschikbare artikelgegevens worden weergegeven op de artikeldetailpagina. Wij werken dagelijks aan het updaten van onze data om zo juist en compleet mogelijk te zijn.

Mis je informatie of is deze onjuist? Dan horen wij dit graag! Dit kan door een e-mail te sturen naar onze afdeling Verkoop onder vermelding van ons artikelnummer. Wij zullen deze informatie dan zo spoedig mogelijk corrigeren of toevoegen.
Netto prijzen en kortingen Netto prijzen en kortingen
Op de artikeldetailpagina en in winkelwagens wordt per artikel weergegeven welke korting en nettoprijs van toepassing is. Deze informatie wordt live opgehaald uit ons backofficesysteem. Heb je hier vragen of opmerkingen over? Neem dan contact op met onze afdeling Verkoop.
Producten vergelijken Hoe kan ik producten met elkaar vergelijken?
Vink bij een product de optie 'Vergelijk' aan. Navigeer vervolgens naar een ander product en herhaal deze stap om de producten met elkaar te vergelijken. De overeenkomsten en/of verschillen zijn in het vergelijkingsoverzicht zichtbaar.
Product niet vindbaar Ik kan mijn product niet vinden. Kunnen jullie mij adviseren?
Het is natuurlijk mogelijk dat ondanks ons uitgebreide assortiment het benodigde artikel niet gevonden kan worden. Ben je op zoek naar het juiste product voor jouw toepassing? Onze collega's helpen je graag!
Prijswijzigingen Waar vind ik prijswijzigingen?
Fabrikanten wijzigen regelmatig hun prijsstelling. De bij ons bekende prijswijzigingen delen wij graag via de pagina Prijswijzigingen.
 
 
Bestellingen naar boven ^
Orderstatus Waar vind ik de orderstatus van mijn bestelling?
De actuele orderstatus van alle geplaatste bestellingen van jouw bedrijf is te allen tijde inzichtelijk. Vind direct specifieke orders of bekijk orderdetails via het menu 'Account' → 'Orders'.
Herbestellen Hoe kan ik een herbestelling plaatsen?
Via het 'herhaal icoon' op de pagina 'Orders' is het mogelijk om een herbestelling te plaatsen.
 
 
Betalen naar boven ^
Betaalmogelijkheden Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Het verschuldigde bedrag dient overgemaakt te worden naar het op de factuur aangegeven  rekeningnummer onder vermelding van het factuurnummer.
Betalen Wanneer moet ik mijn bestelling betalen?
De standaard betalingstermijn na het uitbrengen van de factuur bedraagt 30 dagen.
Facturatie Hoe ontvang ik een factuur?
Je ontvangt facturen op het door jou opgegeven e-mailadres. Deze worden gestuurd in PDF- en UBL2.1-formaat. Wil je de facturen in een ander formaat ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Heb je als gebruiker het recht om factureren in te zien? Dan zijn alle facturen inzichtelijk via het menu-item 'Facturatie'.

Ik heb geen inzage in facturatie, hoe kan dit?
Het inzien van facturatiegegevens is gekoppeld aan een gebruikersrecht. Hoofdgebruikers (administrators) kunnen deze rechten aan gebruikers toewijzen.
 
 
Bezorgen en retourneren naar boven ^
Retourvoorwaarden Welke retourvoorwaarden zijn van toepassing?
In de algemene voorwaarden van Van Egmond Groep staat ook informatie over de voorwaarden ten aanzien van retouren en reclamaties.

Aanvullend geldt dat de verpakking onbeschadigd moet zijn, materiaal niet aangesloten mag zijn geweest, er niet op de verpakking is geschreven en het netto bedrag per artikel hoger is dan € 35,00. Ligt het artikel niet standaard op voorraad bij Van Egmond Groep? Dan moet het artikel wellicht worden retourgenomen door de fabrikant. Neem in dat geval eerst contact op met onze afdeling Verkoop.
Bezorgmoment Kan ik zelf een bezorgmoment kiezen?
Bij het plaatsen van een bestelling kun je zelf kiezen voor een gewenste leverdatum. Het daadwerkelijk leveren van producten door Van Egmond Groep of een andere vervoerder is afhankelijk van de beschikbaarheid en levertijd van de producten.
Vervoerder Door welke vervoerder worden mijn bestellingen geleverd?
Van Egmond Groep verzorgt voor het overgrote deel zelf het transport van goederen. Het is mogelijk dat de goederen door een andere bezorger worden afgeleverd. Mogelijke redenen zijn: de grootte van de goederen, de snelheid (spoedlevering) of de keuze voor een rechtstreekse levering vanuit de fabrikant of importeur.
Levertijd Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Zijn de artikelen bij ons op voorraad? Dan leveren wij op korte termijn. Van niet-voorraadartikelen is de levertijd mogelijk langer. Hierbij zijn we namelijk afhankelijk van de levertijd van de fabrikant of importeur.

Wens je een artikel op een later moment pas te ontvangen? Dan leveren wij dit op de door jou gewenste datum.
Spoedbestelling Kan ik een spoedbestelling plaatsen?
Neem voor spoedbestellingen contact op met onze afdeling Verkoop. Zij kijken samen met jou naar de mogelijkheden om het gewenste product zo snel mogelijk bij jou geleverd te krijgen.
Bezorgen in het weekend Bezorgen jullie ook in het weekend?
In het weekend zijn er geen leveringen. Heb je een probleem in jouw productieomgeving en met spoed een onderdeel nodig? Neem dan contact op met onze storingsdienst via 06-53676083.
Bestelling afhalen Kan ik een bestelling ook afhalen bij een Van Egmond Groep vestiging?
Het is mogelijk om bestellingen klaar te leggen bij één van onze vestigingen, zodat je het daar kan afhalen. Hebben wij de gewenste artikelen op voorraad? Dan kunnen deze dezelfde dag nog worden opgehaald bij onze vestiging in Doetinchem. Op onze andere vestigingen ligt jouw bestelling de volgende werkdag  klaar om afgehaald te worden. Bekijk hier de locatiegegevens van onze vestigingen.
Tekenen voor ontvangst Moet ik tekenen voor ontvangst?
Graag registreren wij wie de goederen in ontvangst heeft genomen, zodat ook anderen binnen jouw bedrijf dit in de Portal terug kunnen zien. Dit scheelt tijd met het zoeken naar de artikelen.
 
 
Service en contact naar boven ^
Contact opnemen Hoe neem ik contact op met jullie service afdeling?
Voor al jouw vragen kun je contact opnemen met onze afdeling Verkoop via onze contactpagina.
Openingstijden Wat zijn jullie openingstijden?
De verkoopafdelingen van Van Egmond Groep zijn geopend van 8.00u tot 17.00u. Heb je een probleem in jouw productieomgeving en met spoed een onderdeel nodig? Neem dan contact op met onze storingsdienst via 06-53676083.
Klacht en/of opmerking Ik heb een klacht en/of opmerking. Waar kan ik terecht?
Heb je een klacht en/of opmerking? Dit willen we graag oplossen. Neem hiervoor contact op met onze verkoopafdeling. Zij kijken samen met jou naar de beste oplossing.
Vestigingen Van Egmond Groep Waar zit een vestiging van Van Egmond Groep?
Alle informatie over onze vestigingen vind je op deze pagina.
Nieuwsbrief Hoe kan ik me aanmelden voor VEG nieuwsbrief
We houden je graag op de hoogte van het laatste productnieuws, projecten en onze diensten. Meld je aan via deze pagina.